Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter en Liseth Kools - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Peter en Liseth Kools - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Liseth

16 Oktober 2010 | Australië, Darwin

Zo daar zijn we weer, het heeft even geduurt, maar goed doordat we geen internet hadden geen verslagen.

We zijn inmiddels al aan onze laatste dag bezig in Darwin. We zijn naar Kakadu, Katrine en Litchfield geweest. Heel veel krokodillen, vogels wallebie's schitterende natuur.
We hebben mazzel gehad met de regen want het regenseizoen is heel vroeg begonnen. Er kan dan heel veel regen vallen, in Darwin was dat al het geval maar waar wij waren hadden we geluk. Bijna niks.

Voordat we in Darwin aankwamen hebben we nog gesnorkeld op great barrier reef. Onbeschrijflijk zo mooi.
We hebben de skyrail gedaan over het regenwoud.

In Kakadu hebben we heel veel krokodillen gezien, deze kwamen vaak zonnen omdat er regen was gevallen, hadden wij even geluk, we hebben er 12 gezien in allerlei soorten en maten.
Ook heel veel vogels, de jaburi, honingeters, bijeneters, verschillende watervogels.roofvogels.

In Katerine hebben we gewandeld, en heel veel andere vogels gezien, en overal hebben we rotsschilderingen gezien van de aboriginals.

In Litchfield overal watervallen en daar hebben we dan ook heerlijk gezwommen.

Sorry dat we geen foto's kunnen plaatsen maar we mogen niks up-loaden.

Morgen gaan we verder naar Alice Springs en dan gelijk de dag erna naar Uluru.

Dus duurt het weer even voordat jullie iets van ons lezen.

Groetjes!!!

• 17 Oktober 2010 - 08:46

José:

Hoi Peter en Liseth,

Bij gebrek aan mooie plaatjes ben ikzelf gaan google-en, ik moet zeggen echt bijzonder zo mooi ziet het er van hieraf uit laat staan dat je al dat prachtigs met eigen ogen kan aanschouwen. Geniet ervan!

Groetjes

• 17 Oktober 2010 - 11:33

Peter En Tessa Nouws:

Hallo wereldreizigers,
    we volgen jullie vanuit een kouder wordend Nederland. Als we jullie verslagen zo lezen dan moet het een geweldige ervaring zijn.
    Geniet ervan en blijf gezond!

Groetjes,

Peter en Tessa

• 17 Oktober 2010 - 16:53

Gianna:

Hoi!

Volgens mij hebben jullie een heel mooie tijd daar. Alles wat jullie beschrijven lijkt zo mooi.

Groetjes,

Gianna

• 17 Oktober 2010 - 21:19

Suus:

Hiii,

Op de foto´s moeten we dus een paar weken wachten. Daar kunnen we wel een dag voor uittrekken denk ;-)

Jullie zitten dus nu in de rimboe, zonder bereik. Denk aan de geografische verklaring van de 'Ayers Rock' he! Heb het er de afgelopen week nog over gehad met de leerlingen.

Hier is het echt koud aan het worden (jaja je plant staat binnen) & we hebben het maar druk met allemaal feestjes, school, werk en... schoonmaken.

Tot mails, xxx

• 18 Oktober 2010 - 07:27

Leo En Rian:

Klinkt allemaal erg adem benemend en ongelooflijk mooi. Geniet er maar lekker van wij werken wel!!! Geintje
    Even wat anders, het toneelstuk van de heemkunde was heel leuk,
    jammer dat je niet mee kon doen.

groetjes uit het frisse Schijf

• 18 Oktober 2010 - 15:13

Kim Kerstens:

hoi liseth en peter,

zo te lezen hebben jullie het erg goed naar jullie zin.Het klinkt echt fantastisch.
    Veel plezier nog in het mooie australie.

gr kim

• 18 Oktober 2010 - 16:09

Rini En Henny:

Hi,

veel bekende plaatsen, hier waren wij vorig jaar ook nog. Net als jullie veel goede herinneringen aan de natuur en de heerlijk verkoelende waterholes in Litchfield (Wangi Falls, Florence Falls). In de buurt van Katherine (geboorteplaats van Cadel Evans!) toevallig ook nog gezwommen bij Edith Falls?

Hoe dan ook, na de uitbundige natuur en al het water in The Top End nu tijd voor het zand van The Red Centre. Een aanrader is zeker een wandeling door The Valley of the Winds bij de Olgas (Kata Tjuta). En vergeet vooral 's avonds niet het Zuiderkruis op te zoeken aan de prachtige sterrenhemel daar. Da's wel ff wat anders dan bij ons!

Hartelijke groeten van Henny en Rini.

• 19 Oktober 2010 - 12:05

Dina Vroegrijk:

Hoi Peter en Liseth,

Afgelopen weekend hebben we de uitvoering gehad met het Schijfs Toneel en de heemkundekring. Het is heel goed gegaan, het publiek was enthousiast.
    Het zag er ook mooi uit met het decor in oude stijl en de bijpassende kleding.
    en nu zijn we direct bezig met het nieuwe stuk, je hoort nog van mij welke rol je krijgt. A.s. maandag is de eerste repetitie.
    Voor jullie een mooie reis toegewenst! Maar als ik de verslagen lees, dan denk ik dat dat wel in orde komt!

Haudoe, Dina Vroegrijk